Biznes kosmetyczny pod własną marką czy gabinet w sieci franczyzowej?

Rynek usług kosmetyki estetycznej to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów branży beauty. Coraz bardziej zwracamy uwagę na zdrowy styl życia, odpowiednią dietę i zadbany wygląd. W Polsce działa ponad 100 tysięcy gabinetów kosmetycznych i ciągle otwierane są nowe. Być może Ty również marzysz o porzuceniu etatu, zmianie swojego życia i działalności w tej branży?

W przypadku otwarcia własnego salonu kosmetycznego do wyboru masz dwie ścieżki – rozpoczęcie biznesu pod własną marką lub nawiązanie współpracy ze znaną już na rynku firmą, co nazywamy mianem franczyzy. Według badań The Franchise Magazine, 25% biznesów prowadzonych w pojedynkę zamyka się w ciągu roku od rozpoczęcia działalności, natomiast 97% biznesów franczyzowych w tym samym czasie nadal funkcjonuje.

Jakie są więc zalety działalności pod szyldem funkcjonującej już marki i dlaczego warto przemyśleć właśnie ten sposób prowadzenia biznesu?

Rozpoznawalność na rynku

Dołączając do sieci franczyzowej, zyskujesz możliwość prowadzenia biznesu pod szyldem znanej marki, co wiąże się z wieloma profitami. Klient mający do wyboru nieznany nikomu gabinet i salon funkcjonującej już na rynku firmy, z dużą dozą prawdopodobieństwa wybierze właśnie ten drugi. Praca nad rozpoznawalnością nowej marki to proces bardzo długi i często – kosztowny. W ramach dużych sieci franczyzowych funkcjonuje wiele placówek pod danym logo, które znajdziemy w wielu różnych miastach Polski. Często w obrębie jednego, większego miasta, znajdziemy je właściwie w każdej dzielnicy. Stanowi to dużą siłę przebicia, zostawiając w tyle nikomu nieznane nazwy salonów. Idąc dalej – zadowoleni klienci bardzo chętnie dzielą się z rodziną i znajomymi informacjami na temat sprawdzonych miejsc i je polecają. Dzięki prowadzeniu biznesu w ramach dużej marki posiadającej wiele gabinetów, bardzo szybko zbudujesz grono lojalnych klientek, których duża część będzie pochodzić z rekomendacji. A ta stanowi najlepsze i najpewniejsze źródło pozyskiwania nowych klientów, którzy będą chętnie dokonywać zakupów w Twoim gabinecie.

Wszechstronne wsparcie sieci franczyzowej

Prowadzenie biznesu to nieustanna praca i mnóstwo obowiązków, które spoczywają na właścicielu. Prowadząc samodzielnie gabinet kosmetyczny, musisz zadbać o sprawy księgowe, rekrutację i szkolenia pracowników, projektowanie i drukowanie materiałów reklamowych, dokonywanie zakupów, serwis sprzętu czy reklamę gabinetu. Jest to wiele zadań, a doba niestety jest ograniczona. Prowadzenie salonu kosmetycznego w ramach współpracy franczyzowej rozwiązuje wiele tych problemów i odciąża właściciela, który dostępny czas i wysiłki może skoncentrować na osiąganiu zysków. Franczyzodawca dobrej sieci świadczy wszechstronne wsparcie w szerokim zakresie – pomaga przy otwarciu gabinetu, szkoli pracowników, oferuje profesjonalny serwis sprzętu czy przeprowadza działania marketingowe, dzięki którym w gabinecie pojawiają się klienci, systematycznie dokonujący zakupów.

Gwarancja zysków

Jednym z powodów, dla których wiele osób dołącza do sieci franczyzowej jest pewność zarobków. Może minąć bardzo wiele miesięcy, a czasem nawet lat, po upływie których nieznane nikomu gabinety kosmetyczne zaczynają na siebie zarabiać (a w niektórych przypadkach nigdy to nie następuje!). Decydując się na współpracę ze znaną marką franczyzową otrzymujemy gwarancję zarabiania pieniędzy już od pierwszego miesiąca działalności – pod warunkiem stosowania się do przekazanego know-how, o którym poniżej.

Sprawdzone know-how

Sama decyzja o prowadzeniu biznesu to tylko niewielki krok do sukcesu. Aby zarabiać pieniądze w biznesie kosmetycznym, należy posiadać wiedzę jak tego dokonać. Wiele właścicielek błędnie zakłada, że posiadanie umiejętności wykonywania zabiegów kosmetycznych wystarczy, aby osiągać zyski. A przecież aby móc wykonywać zabiegi, najpierw należy pozyskać klienta i w odpowiedni sposób przekonać go do skorzystania z danej usługi. Podpisanie umowy franczyzowej ze znaną marką pozwoli Ci uzyskać unikalny i przede wszystkim – sprawdzony know-how, umożliwiający zarabianie pieniędzy już w pierwszym miesiącu działalności. W innym przypadku, działając na własny rachunek, możesz wiele miesięcy błądzić, dopłacać do biznesu i ostatecznie – zniechęcić się do niego, z powodu braku rezultatów.

Poczucie bezpieczeństwa

Korzystanie z wypracowanej wiedzy, którą franczyzodawca przekaże Ci w momencie podpisania umowy franczyzowej, nie tylko pozwoli na osiąganie zysków i szybki zwrot z inwestycji, ale również zapewni Ci psychiczny spokój i bezpieczeństwo. Nie ma nic gorszego, niż niepewność, czy będziesz w stanie pokryć koszty działalności swojego gabinetu. A gdzie w tym jeszcze miejsce na dochody? Działalność w sieci franczyzowej niweluje te problemy. Pod warunkiem wypełniania wskazówek franczyzodawcy będziesz systematycznie wypracowywać zyski. Jeśli jednak pojawią się problemy w Twoim biznesie – nie zostaniesz z nimi sama. Franczyzodawca zaoferuje Ci wszechstronne wsparcie, które pomoże funkcjonować biznesowi i zapewni Ci spokojny sen.

Kwestie finansowe

Dołączając do sieci franczyzowej DepilConcept zyskujesz wsparcie w zakresie prowadzenia biznesu i osiągania zysków. Miesięczne koszty wynikające z umowy franczyzowej, w stosunku do otrzymanych profitów są naprawdę niskie. Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie gabinetu pod własną, nową na rynku marką, poniesiesz wiele kosztów, które niekoniecznie pomogą Ci osiągać zyski w szybkim czasie. Jako franczyzobiorca DepilConcept otrzymujesz dostęp do specjalistów różnych dziedzin – szkoleniowców, marketingowców czy osób zajmujących się serwisem, dzięki którym maksymalnie możesz skupić się na rozwoju gabinetu, nie zaprzątając sobie głowy tematami, które są kosztowne lub wymagają specjalistycznej wiedzy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *