Biznes kosmetyczny pod własną marką czy gabinet w sieci franczyzowej?

Rynek usług kosmetyki estetycznej to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów branży beauty. Coraz bardziej zwracamy uwagę na zdrowy styl życia, odpowiednią dietę i zadbany wygląd. W Polsce działa ponad 100 tysięcy gabinetów kosmetycznych i ciągle otwierane są nowe. Być może Ty również marzysz o porzuceniu etatu, zmianie swojego życia i działalności w tej branży?

W przypadku otwarcia własnego salonu kosmetycznego do wyboru masz dwie ścieżki – rozpoczęcie biznesu pod własną marką lub nawiązanie współpracy ze znaną już na rynku firmą, co nazywamy mianem franczyzy. Według badań The Franchise Magazine, 25% biznesów prowadzonych w pojedynkę zamyka się w ciągu roku od rozpoczęcia działalności, natomiast 97% biznesów franczyzowych w tym samym czasie nadal funkcjonuje.

Jakie są więc zalety działalności pod szyldem funkcjonującej już marki i dlaczego warto przemyśleć właśnie ten sposób prowadzenia biznesu?

Rozpoznawalność na rynku

Dołączając do sieci franczyzowej, zyskujesz możliwość prowadzenia biznesu pod szyldem znanej marki, co wiąże się z wieloma profitami. Klient mający do wyboru nieznany nikomu gabinet i salon funkcjonującej już na rynku firmy, z dużą dozą prawdopodobieństwa wybierze właśnie ten drugi. Praca nad rozpoznawalnością nowej marki to proces bardzo długi i często – kosztowny. W ramach dużych sieci franczyzowych funkcjonuje wiele placówek pod danym logo, które znajdziemy w wielu różnych miastach Polski. Często w obrębie jednego, większego miasta, znajdziemy je właściwie w każdej dzielnicy. Stanowi to dużą siłę przebicia, zostawiając w tyle nikomu nieznane nazwy salonów. Idąc dalej – zadowoleni klienci bardzo chętnie dzielą się z rodziną i znajomymi informacjami na temat sprawdzonych miejsc i je polecają. Dzięki prowadzeniu biznesu w ramach dużej marki posiadającej wiele gabinetów, bardzo szybko zbudujesz grono lojalnych klientek, których duża część będzie pochodzić z rekomendacji. A ta stanowi najlepsze i najpewniejsze źródło pozyskiwania nowych klientów, którzy będą chętnie dokonywać zakupów w Twoim gabinecie.

Wszechstronne wsparcie sieci franczyzowej

Prowadzenie biznesu to nieustanna praca i mnóstwo obowiązków, które spoczywają na właścicielu. Prowadząc samodzielnie gabinet kosmetyczny, musisz zadbać o sprawy księgowe, rekrutację i szkolenia pracowników, projektowanie i drukowanie materiałów reklamowych, dokonywanie zakupów, serwis sprzętu czy reklamę gabinetu. Jest to wiele zadań, a doba niestety jest ograniczona. Prowadzenie salonu kosmetycznego w ramach współpracy franczyzowej rozwiązuje wiele tych problemów i odciąża właściciela, który dostępny czas i wysiłki może skoncentrować na osiąganiu zysków. Franczyzodawca dobrej sieci świadczy wszechstronne wsparcie w szerokim zakresie – pomaga przy otwarciu gabinetu, szkoli pracowników, oferuje profesjonalny serwis sprzętu czy przeprowadza działania marketingowe, dzięki którym w gabinecie pojawiają się klienci, systematycznie dokonujący zakupów.

Gwarancja zysków

Jednym z powodów, dla których wiele osób dołącza do sieci franczyzowej jest pewność zarobków. Może minąć bardzo wiele miesięcy, a czasem nawet lat, po upływie których nieznane nikomu gabinety kosmetyczne zaczynają na siebie zarabiać (a w niektórych przypadkach nigdy to nie następuje!). Decydując się na współpracę ze znaną marką franczyzową otrzymujemy gwarancję zarabiania pieniędzy już od pierwszego miesiąca działalności – pod warunkiem stosowania się do przekazanego know-how, o którym poniżej.

Sprawdzone know-how

Sama decyzja o prowadzeniu biznesu to tylko niewielki krok do sukcesu. Aby zarabiać pieniądze w biznesie kosmetycznym, należy posiadać wiedzę jak tego dokonać. Wiele właścicielek błędnie zakłada, że posiadanie umiejętności wykonywania zabiegów kosmetycznych wystarczy, aby osiągać zyski. A przecież aby móc wykonywać zabiegi, najpierw należy pozyskać klienta i w odpowiedni sposób przekonać go do skorzystania z danej usługi. Podpisanie umowy franczyzowej ze znaną marką pozwoli Ci uzyskać unikalny i przede wszystkim – sprawdzony know-how, umożliwiający zarabianie pieniędzy już w pierwszym miesiącu działalności. W innym przypadku, działając na własny rachunek, możesz wiele miesięcy błądzić, dopłacać do biznesu i ostatecznie – zniechęcić się do niego, z powodu braku rezultatów.

Poczucie bezpieczeństwa

Korzystanie z wypracowanej wiedzy, którą franczyzodawca przekaże Ci w momencie podpisania umowy franczyzowej, nie tylko pozwoli na osiąganie zysków i szybki zwrot z inwestycji, ale również zapewni Ci psychiczny spokój i bezpieczeństwo. Nie ma nic gorszego, niż niepewność, czy będziesz w stanie pokryć koszty działalności swojego gabinetu. A gdzie w tym jeszcze miejsce na dochody? Działalność w sieci franczyzowej niweluje te problemy. Pod warunkiem wypełniania wskazówek franczyzodawcy będziesz systematycznie wypracowywać zyski. Jeśli jednak pojawią się problemy w Twoim biznesie – nie zostaniesz z nimi sama. Franczyzodawca zaoferuje Ci wszechstronne wsparcie, które pomoże funkcjonować biznesowi i zapewni Ci spokojny sen.

Kwestie finansowe

Dołączając do sieci franczyzowej DepilConcept zyskujesz wsparcie w zakresie prowadzenia biznesu i osiągania zysków. Miesięczne koszty wynikające z umowy franczyzowej, w stosunku do otrzymanych profitów są naprawdę niskie. Jeśli zdecydujesz się na prowadzenie gabinetu pod własną, nową na rynku marką, poniesiesz wiele kosztów, które niekoniecznie pomogą Ci osiągać zyski w szybkim czasie. Jako franczyzobiorca DepilConcept otrzymujesz dostęp do specjalistów różnych dziedzin – szkoleniowców, marketingowców czy osób zajmujących się serwisem, dzięki którym maksymalnie możesz skupić się na rozwoju gabinetu, nie zaprzątając sobie głowy tematami, które są kosztowne lub wymagają specjalistycznej wiedzy.