Najlepsza franczyza, czyli jaka?

Decydując się na prowadzenie własnego biznesu, możesz skorzystać z dwóch opcji. Pierwsza to stworzenie firmy własnymi siłami, „od zera”. Druga to przystąpienie do istniejącej już na rynku sieci franczyzowej, co łączy się z wieloma profitami. W Polsce jest możliwość dołączenia do kilkunastu sieci, oferujących prowadzenie biznesu pod swoim szyldem w handlu bądź w usługach. Jak wybrać najlepszą franczyzę i czym się kierować? O tym w poniższym artykule!

Najlepsza franczyza – koszt inwestycji

Decyzja o działalności w biznesie franczyzowym często wiąże się z porzuceniem dotychczasowego życia zawodowego i przejścia z etatu na własną działalność gospodarczą. Zdecydowana większość franczyzobiorców sieci DepilConcept przeszła taką właśnie drogę. Krok ten musi być bardzo dobrze przemyślany i nie jest tajemnicą, że podstawowym celem przystąpienia do sieci franczyzowej jest jak najszybsze zarabianie satysfakcjonujących pieniędzy. Franczyza jest inwestycją, która pod warunkiem stosowania się do know-how i ścisłej współpracy z franczyzodawcą zwraca się nawet w ciągu kilku miesięcy.

Koszty inwestycji są istotnym czynnikiem podczas dokonywania wyboru sieci franczyzowej. Każda z nich ma odmienne warunki, a rozpiętość cenowa jest dość spora. Warto jednak wziąć pod uwagę, że najtańsze franczyzy rzadko kiedy mogą zagwarantować długoterminowe prowadzenie stabilnego biznesu. W przypadku franczyzy DepilConcept koszt inwestycji wynosi około 100 tysięcy złotych. Kwota ta obejmuje wiele elementów, na które składają się między innymi koszty przygotowania lokalu, zakup profesjonalnego urządzenia, niezbędnego wyposażenia czy kwota licencyjna za działalność pod szyldem rozpoznawalnej marki.

Jaką branżę we franczyzie wybrać?

Wybór konkretnej branży to kolejna decyzja, która stoi przed potencjalnym franczyzobiorcą. Franczyza w Polsce to przede wszystkim usługi i handel. Najpopularniejsze branże to gastronomia, sklepy spożywcze i kosmetyka. Zaletą prowadzenia biznesu franczyzowego jest to, że nie trzeba mieć wykształcenia kierunkowego, aby zająć się działalnością z konkretnej branży. Nie musisz więc być kucharzem, aby prowadzić restaurację czy kosmetologiem, aby prowadzić swój salon kosmetyczny. Niezależnie od kierunku, warto lubić pracę z klientami, bo to oni w głównej mierze stanowią o powodzeniu przedsięwzięcia. Warto zwrócić uwagę także na trendy na rynku i zorientować się, na co jest popyt – nie tylko aktualnie, ale również w perspektywie najbliższych lat. Biznes we franczyzie powinien być inwestycją długoterminową

Gwarancja rentowności i satysfakcjonujących zarobków

Prowadzenie biznesu to koszty, ale również – zarobki. Wybierając franczyzę należy dokładnie poznać, na jakie realne zarobki możemy liczyć. Możemy śmiało powiedzieć, że firmy oferujące zarabianie kilkudziesięciu tysięcy złotych przy niskim wkładzie własnym mamią potencjalnych franczyzobiorców obietnicami bez pokrycia. Na sprawę należy spojrzeć optymistycznie, ale także realnie. W sieci DepilConcept podajemy średni miesięczny zysk, który wynosi ok. 8 tys. zł netto, jednak współpracują z nami franczyzobiorcy zarabiający zarówno mniej, jak i więcej. Finalne zarobki w głównej mierze zależą od osobistego zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzony biznes i stosowania przekazanego know-how oraz ewentualnego wprowadzania sugerowanych zmian, mających na celu poprawę. Jako nieliczni na rynku gwarantujemy rentowność już od 1-go miesiąca, ponieważ nowo otwierane salony ją realnie osiągają.

Najlepsza franczyza – wsparcie Franczyzodawcy

Wbrew często powielanym opiniom, przystąpienie do franczyzy nie polega jedynie wpłacie danej kwoty za korzystanie z logo znanej marki. Każdą sieć franczyzową charakteryzują odmienne warunki współpracy, ale również oferowane wsparcie. A to właśnie ono odgrywa kluczową rolę w powodzeniu biznesu. Zdarzały się przypadki firm franczyzowych, które w bardzo szybkim tempie otwierały placówki franczyzowe, ale równie szybko je zamykały. Powodem był właśnie brak wsparcia dla franczyzobiorcy.

W sieci DepilConcept franczyzodawca ściśle współpracuje na co dzień z każdym franczyzobiorcą. Delegowani pracownicy różnych działów wspierają i służą radą na każdym etapie – zarówno przy pracach związanych z otwarciem salonu, jak i później – w trakcie jego działalności. Dzięki takiemu systemowi zarządzania, jesteśmy w stanie bardzo szybko reagować, gdy w gabinecie franczyzowym dzieje się coś niedobrego i wprowadzać plany naprawcze. Franczyzobiorcy DepilConcept mogą więc liczyć na wparcie serwisowe związane z pracą urządzenia do depilacji, wsparcie operacyjne czy marketingowe.

Najlepsza franczyza pod kątem rozpoznawalności marki na rynku

Nowo powstałe biznesy mają o wiele trudniej, niż te funkcjonujące w modelu franczyzowym, ponieważ od samego początku muszą pracować nad rozpoznawalnością. Wiąże się to z ogromnym nakładem pracy, ale również – środków. Podejmowane działania muszą być też skuteczne. Przystępując do franczyzy zyskujemy możliwość działalności pod szyldem rozpoznawalnej marki na rynku, która z upływem czasu jest systematycznie zwiększana przez otwieranie kolejnych placówek w różnych miastach. Nowy biznes lokalny potrzebuje sporo czasu, aby być widocznym. Dokonując więc wyboru franczyzy warto kierować się liczbą placówek – im jest ich więcej, tym większa rozpoznawalność zarówno na rynku lokalnym, jak i ogólnopolskim, co przynosi również wiele profitów przyszłemu franczyzobiorcy.